DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Jedlińsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://zspjedlinsk.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2019-11-07
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 2019-11-07
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-20
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 2020-09-20
Treści lub funkcje niedostępne:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Jolanta Lesiak, adres e-mail: j.lesiak@zspjedlinsk.edu.pl , telefon: 48 32 13 076.
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków
Wejście do nowego budynku (dawne Gimnazjum) od strony ulicy Konopnickiej wyposażone jest w podjazd dla wózków. Pozostałe wejścia do szkoły od strony ulicy Ogrodowej nie posiadają podjazdu.
Dostosowanie korytarzy
W całym budynku znajdują się szerokie korytarze.
Dostosowanie schodów
Schody nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jedynie w nowym budynku znajdują się obok nich pochylnie.
Dostosowanie wind
Winda znajduje się w nowym budynku.
Dostępność pochylni
Pochylnie znajdują się w nowym budynku. Pozostała część nie jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dostępność platform
W szkole brak platform.
Dostępność informacji głosowych
Informacje głosowe nie są dostępne w szkole.
Dostępność pętli indukcyjnych
W szkole brak pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Od strony ulicy Ogrodowej znajduje się parking z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.
Dodatkowe informacje
Strona posiada narzędzia ułatwień dostępu:
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia liter
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.